Johnny English Strikes Again ***

In Johnny English Strikes Again kruipt komiek Rowan Atkinson voor de derde en laatste keer in het spionnenpak van de titelheld. Het is Code Rood op Downing Street 10 als een criminele hacker alle geheim agenten van MI5 ontmaskert. Aan oude rot Johnny English de taak het brein achter deze cyberaanval op te sporen en uit te schakelen. Wat volgt is een vermakelijke James Bond-parodie vol Britse humor en slapstick. Erg leuk is de scène waarin English voor het eerst moet trainen met een virtual reality-bril. Maar als Atkinson plots weer klassieke Mr. Bean-sketches begint te recyclen, denken wij: nu is het mooi geweest.

Vanaf 20 september in de bios

The Predator ***

De Predator is één van de geweldigste filmmonsters aller tijden, maar de laatste jaren is er niet erg respectvol omgesprongen met hem. Bewijsstukken A, B en C: twee laffe Alien vs. Predator-films en het mislukte Predators. Voor de liefhebbers van deze brute killer was het dan ook goed nieuws dat Shane Black zich ging bemoeien met de nieuwste: hij is de schrijver van Lethal Weapon en The Last Boy Scout en speelde ook nog mee in de originele Predator naast Arnold Schwarzenegger. Maar helaas is de goede ouwe tijd hiermee toch niet helemaal terug: daarvoor ligt de nadruk in deze rommelige sequel teveel op lollig doen in plaats van spanning en actie. Al is de film wel weer heerlijk bruut als de monsters op jacht gaan. Deze keer doen ze dat onderling en raakt een groepje psychisch afgekeurde soldaten verstrikt in de vuurlinie.

data-video-jw-uri ="//content.jwplatform.com/videos/1mP2oCRr-QT8G2ERg.mp4"
data-preview-jw-uri ="//cdn.jwplayer.com/thumbs/1mP2oCRr-720.jpg"
>

McQueen ***

Alexander McQueen was een bijzonder onconventionele mode-ontwerper, dus het is een gemiste kans dat er een conventionele documentaire over zijn leven en werk is gemaakt. We krijgen daarin archiefbeelden en pratende koppen te zien, die keurig in chronologische volgorde het verhaal vertellen. Wie dat al kent, zal niets nieuws zien, want er zijn hier geen onthullingen, zoals in de docu Whitney, of bijzondere homevideo's, zoals in het Oscarwinnende Amy. De film McQueen is daarom vooral geschikt voor mensen die de designer nog niet kennen en op zoek zijn naar een laagdrempelige introductie.

data-video-jw-uri ="//content.jwplatform.com/videos/oEpqG4AH-QT8G2ERg.mp4"
data-preview-jw-uri ="//cdn.jwplayer.com/thumbs/oEpqG4AH-720.jpg"
>