The House with a Clock in its Walls ***

Al ver voor de avonturen van Harry Potter was er al een beroemd boek over een tovenaarsleerling geschreven. In 1973 publiceerde Amerikaan John Bellairs The House with a Clock in Its Walls, een magisch griezelverhaal dat nu (eindelijk) is verfilmd. Na de dood van zijn ouders trekt kleine Lewis (Owen Vaccaro) in bij zijn excentrieke oom: tovenaar Jonathan Barnavelt (Jack Black). Samen duiken ze zijn spreukenboeken in om af te rekenen met een oude vijand. Met The House with a Clock in its Walls zet horrorregisseur Eli Roth zijn eerste stappen in het familie­filmgenre. Dat levert een uiterst vermakelijk toveravontuur op vol oogstrelende decors. En met in totaal twaalf boeken over weesje Lewis, voorzien wij een vervolgreeks!

Vanaf 27 september in de bios

Final Score ****

Je kunt je terecht afvragen of de wereld dertig jaar na dato nog wel nieuwe Die Hard-klonen nodig heeft, maar deze is zo leuk dat we ons daar geen seconde aan gestoord hebben. Het budget was duidelijk niet erg hoog, maar op de checklist van wat een film als deze te bieden moet hebben, scoort Final Score goed, met spijkerharde actie, geslaagde humor en een charismatische actieheld. Dave Bautista, heerlijk sarcastisch als een Amerikaanse ex-militair met een bloedhekel aan voetbal, neemt zijn nichtje mee naar een wedstrijd om haar een verzetje te bieden. Zal je zien dat juist die avond een stel terroristen dreigt het halve stadion op te blazen. B-spul tot en met, maar o, wat een pret.

data-video-jw-uri ="//content.jwplatform.com/videos/KJ1xbXet-QT8G2ERg.mp4"
data-preview-jw-uri ="//cdn.jwplayer.com/thumbs/KJ1xbXet-720.jpg"
>

Vanaf 27 september in de bios

A Simple Favor ***

Stephanie (Anna Kendrick) is een muizige, alleen­staande moeder met een keukenblog en Emily (Blake Lively) is een glamourvolle babe met een sexy vent en een kast van een huis. Wie had ooit gedacht dat die twee dikke mik zouden worden? Dat blijkt ook hard nodig te zijn, want na de lollige Bridesmaids en Spy schakelt regisseur Paul Feig in een duistere versnelling. Er borrelt namelijk van alles onder de oppervlakte en je blijft gissen hoe het nu precies in elkaar steekt. De twee dames houden je bij de les - ook als de film wat te lang doorgaat.

data-video-jw-uri ="//content.jwplatform.com/videos/NOjsMLXG-QT8G2ERg.mp4"
data-preview-jw-uri ="//cdn.jwplayer.com/thumbs/NOjsMLXG-720.jpg"
>