De filmrecensies van deze week

Doris ***

Na haar scheiding doet Doris (Tjitske Reidinga) haar best om het huishouden met haar twee tieners draaiende te houden. Dat is alleen niet zo gemakkelijk met schulden, aanmaningen en romantische dromen over haar beste vriend.... Door de tv-serie Doris heeft Reidinga haar rol helemaal in de vingers en dat is ook nodig, want de film is een echte onewomanshow. Ze is aangenaam gezelschap in een makkelijk te behappen filmpje van net geen anderhalf uur. Het eenvoudige verhaaltje wordt opgeleukt door Jane Austen-dromen waarin menige vrouw zich zal herkennen. Echt iets om gezellig met je vriendinnen naartoe te gaan.

Vanaf 20 september in de bios

The Nun **

Een non is op het eerste gezicht een vreemd onderwerp voor horror, want met dat pinguïn-achtige voorkomen zijn ze niet bepaald eng. Maar sinds The Conjuring 2 liggen de zaken toch anders: daarin dook een demonisch gedrocht in habijt op en die heeft nu haar eigen film te pakken. Maar fans pas op: het verband met de Conjuring-films is dun, zelfs al is er een voorname rol voor Taissa Farmiga, de jongere zus van Vera, die te zien was in deel 1 en 2. Ze speelt een non-in-opleiding die naar een griezelig Roemeens klooster gestuurd wordt om te onderzoeken waarom een non zich daar heeft verhangen. Dat levert veel gebrul van demonen, gesmijt met wijwater en andere Exorcist-achtige taferelen op. Strak gemaakt, maar de shocks zijn van het goedkope soort.

data-video-jw-uri ="//content.jwplatform.com/videos/11tBByjm-QT8G2ERg.mp4"
data-preview-jw-uri ="//cdn.jwplayer.com/thumbs/11tBByjm-720.jpg"
>