Source
Rankin

De man die zich in ons geheugen vereeuwigde met zijn Never Gonna Give U Up kan 't nog altijd.

Op Beautiful Life gaat Rick Astley meteen vol gas, op een funky gitaarrifje. Maar net zo lief neemt hij wat gas terug, zoals op Last Night on Earth of Rise Up. Favoriet is toch wel Better Together, waarop Astley vooral vocaal ijzersterk uit de verf komt, doordat hij álles laat horen wat hij petto heeft. ****

Drake - Scorpion

Is-ie weer hoor, ome Drake. Met 25 nummers verspreid over twee schijfjes. En dat terwijl zijn vorige mixtape More Life nét een jaar oud is. Ja, met 25 tracks in totaal is het een flinke kluif, maar wel een consistente kluif met best wat potentieel. Hoewel al langer uit is God’s Plan een van de betere nummers op het album, maar ook een nummer als Blue Tint laat Drake naar grotere hoogten stijgen. De langspeler komt echter niet zonder fouten. Want als de productie niet catchy genoeg is, valt dit 90 minuten durende plaatje toch een beetje dood. ***

Gorillaz - The Now Now

We zijn nog niet bekomen van Humanz, het matige album dat Gorillaz vorig jaar nog uitbracht, of ze hebben alweer een nieuwe plaat. The Now Now laat ons achter met gemengde gevoelens. Omdat hij beter klinkt dan Humanz, maar tegelijk een échte knaller van een track ontbeert. Als we ‘m moeten samenvatten: een kabbelende plaat zonder fouten die wat meer spanning had kunnen gebruiken. ***

Logged in users can send Posts

Bohemian Rhapsody ***

Bohemian Rhapsody is het officiële, door de band goedgekeurde verhaal van Queen en z’n zanger Freddie Mercury en dat heeft zo z’n voor- en nadelen. Een onmisbare is de muziek: met het ene na het andere onverwoestbare nummer is de soundtrack het granieten fundament van de film, die meer dan wat dan ook de emotionele knoppen beroert. Maar wat je ook terughoort in de film, zijn voorgekauwde oneliners over wat Queen zo uniek maakte en feitjes over de minder interessante leden van de band die er vanuit de achterhoede duidelijk ingeschoven moesten worden. Dat levert een paar krukkige scènes op, maar naarmate de film vordert en Rami Malek beter in zijn rol komt als Freddie, wint Bohemian Rhapsody aan kracht en gaat de boel toch nog leven, zeker met de vroege dood van deze superartiest in je achterhoofd. En als dan de finale komt, tijdens Queens optreden op Live Aid, sta je toch nog op de banken.

Vanaf 1 november in de bioscoop

The Old Man & The Gun ***

Iedereen die Forrest Tucker (Robert Redford) ontmoet, zegt hetzelfde: hij is een beleefde, vriendelijke, oude man. Zelfs als hij een bank overvalt, zijn de mensen nog over hem te spreken. Redford heeft al veel personages gespeeld die het niet zo nauw nemen met de wet en ook al is meneer inmiddels 82 jaar oud, hij heeft er nog steeds veel aanstekelijke lol in. We snappen dat Tucker het niet kan laten - evenmin als Redford kan stoppen met acteren, zoals hij wel beweert. Deze rol zit de krasse knar als gegoten en het is jammer dat Tucker zelf (hij bestond echt!) de film niet meer heeft mogen meemaken.

Vanaf 8 november in de bioscoop

Leave No Trace ****

Tom (Thomasin McKenzie) en haar vader Will (Ben Foster) leven in de vrije natuur, maar zijn verre van vrij. Hij is een oorlogsveteraan met een trauma en zij is een tiener met leerplicht. Ze hebben allebei hun redenen om zich te verschuilen, maar het is de vraag hoe lang ze dat volhouden. Regisseur Debra Graniks vorige film Winter’s Bone was de doorbraak van Jennifer Lawrence en Leave No Trace kan datzelfde doen voor McKenzie. Die jonge actrice geeft de sterke Foster stevig tegenspel en weet een scala aan emoties over te brengen met minieme gebaren en blikken, zodat je helemaal met haar meeleeft en voelt.

Vanaf 8 november in de bioscoop