Dog Days

De eenvoudige plotjes waaruit deze romcom bestaat, hebben een paar dingen gemeen: ze draaien om liefde, genegenheid én honden. De cast vol acteurs van het type ‘aardig, maar niemands eerste keus’ doet vermoeden dat we hier met een heel middelmatig genrewerkje te maken hebben, maar de waarheid is dat het allemaal reuze meevalt. De kwaliteit van de ineenhakende verhaaltjes over de liefdesproblemen van een stel hondenliefhebbers varieert van suffig tot charmant, maar het gemiddelde niveau is in orde. ***
vanaf 22 augustus in de bios

Under the Silver Lake

It Follows, de doorbraak van regisseur en schrijver David Robert Mitchell, was een gevalletje love it or hate it en met deze opvolger is het niet veel anders. Maar het is wel een heel ander soort film – en een veel leukere wat ons betreft. In de hippe wijk Silver Lake, weergegeven als de hipster-hemel van L.A., beleeft luiwammes Sam (Andrew Garfield) een geweldige date met zijn prachtige buurvrouw (Riley Keough). De volgende dag is ze spoorloos verdwenen en zo begint hij aan een zoektocht die alsmaar bizarder wordt. Als hij niet veel te lang was, hadden we graag een ster extra gegeven aan deze cynische droom-nachtmerrie-comedy-mix, die nog lang in je hoofd blijft hangen. ****
vanaf 9 augustus in de bios

Revenge

Voor een verhaal dat op gang komt dankzij een verkrachting, is Revenge opvallend zoet gekleurd en cartoon-achtig. Maar die combinatie van grimmigheid en speelsheid maakt ‘m nou juist zo interessant. Jen (Matilda Lutz), het vriendinnetje van alfaman Richard (Kevin Janssens), gaat met hem mee voor een weekendje jagen rondom zijn prachtige huis in een afgelegen hoekje van de woestijn. Het gaat mis als hij haar alleen laat met zijn twee jachtmaatjes. Eind van het verhaal: Jen belandt aangerand en zwaargewond in een ravijn. Hoewel: de mannen dénken dat dit het eind is, maar ze neemt grandioos wraak. Genieten als je van bikkelhard houdt. ****
vanaf 23 augustus in de bioscoop

Christopher Robin

Christopher Robin, het jongetje uit de boeken van Winnie de Poeh, bestond echt en was de zoon van schrijver A.A. Milne. In de film Christopher Robinbestaan ook de dieren echt, maar een volwassen Robin (Ewan McGregor) is hen al lang vergeten. Uiteraard geven de dieren hem een geheugenopfrisser en dat is hard nodig - ook omdat de film anders niet geschikt zou zijn voor kinderen. Robin is namelijk een saaie eikel met een dito kantoorbaan. De dieren uit het Honderd Bunderbos zijn prachtig tot leven gewekt en we hadden gewild dat zij meer aandacht hadden gekregen dan die malle mensenwereld. ***
vanaf 9 augustus in de bioscoop