De consumenten op Bonaire hebben het zwaar. Ze hebben geen Kassa, geen Radar en zelfs geen Rijdende Rechter. De 'Bon Bini' Belbus brengt daar verandering in. 

Wanneer wij een probleem hebben met een bedrijf zijn er voldoende televisieprogramma's die we in kunnen schakelen om onze problemen eventjes op te lossen. Op Bonaire gaat dat anders. Consumentenrechten bestaan daar amper en de klant is er alles behalve koning. Kassa brengt hier verandering in door de Belbus naar het eiland te vliegen en op te komen voor de mensen die door de palmbomen het bos niet meer zien. 

Amber Kortzorg rijdt met de bus rond en gaat tot het uiterste om de geschillen tussen consumenten en bedrijven op te lossen. Amber: "Op Bonaire lijkt de uitdrukking 'de klant is koning' niet te bestaan. Als consument word je aan je lot overgelaten doordat er geen bescherming is van instanties. Daarbij ben ik geschrokken van de wijze waarop de lokale overheid omgaat met burgers." De presentatrice helpt onder andere een man die al zeven jaar op een taxivergunning wacht en een 89-jarige vrouw die geen water meer op haar boerderij krijgt. 

More content below the advertising
More content below the advertising