'Een visitekaartje van Nederlandse creativiteit'
Source
ANP Foto

Dankzij Duncan Laurence komt het Eurovisie Songfestival volgend jaar naar Nederland. En de voorbereidingen voor dit televisiespektakel zijn al in volle gang!

Ruim 4,4 miljoen Nederlanders zagen zaterdag hoe Duncan Laurence het Eurovisie Songfestival won in Israël. De volgende editie is daardoor een stuk dichter bij huis! Hoewel nog niet bekend is welke Nederlandse stad het decor zal vormen van het ESF 2020, is wel al bekend dat NPO, AVROTROS en NOS de zangcompetitie zullen organiseren. Volgens de drie partijen moet de uitzending ‘een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie’.

More content below the advertising

 

"Het festival is een van de grootste internationale evenementen en biedt geweldige kansen om Nederland wereldwijd op de kaart te zetten", aldus de NPO, AVROTROS en NOS. "Daarnaast pas het uitstekend bij de verbindende rol die de publieke omroep in de samenleving wil spelen, omdat het evenement een groot bereik heeft bij diverse doelgroepen van jong tot oud." Songfestivalbaas Jon Ola Sand liet zaterdagavond vlak na de winst van Duncan al weten 'binnenkort' naar Nederland te komen om de volgende editie van het festival voor te bereiden.