De meeste blind dates in First Dates zijn lekker ongemakkelijk, en daarom zo leuk om naar te kijken, maar het programma heeft nu toch tot een huwelijk geleid! 

Noëlle en Kevin deden een jaar geleden mee aan het datingprogramma en hadden niet verwacht dat het zou leiden tot een serieuze relatie. "We zijn allebei, voor de grap, door collega’s en vrienden opgegeven voor First Dates," vertelt Noëlle aan BNN. "Ik heb overigens het aanmeldformulier wel heel serieus ingevuld met relatief hoge eisen. Ik wilde zien of de matchmakers van First Dates mijn droomman konden vinden."

Tweede date

De blind date was een succes en een week later spraken ze weer af en tijdens de tweede date sprong de vonk over. Kevin en Noëlle werden onafscheidelijk en binnen een jaar vroeg hij haar ten huwelijk. Dat lijkt snel, maar volgens Kevin is daar een goede reden voor. "Ik heb een hartaandoening dus dat maakt dat de situatie wel anders is dan normaal. Het is heel cliché, maar er kan niks tippen aan dit gevoel. Ik wil nooit meer anders."

Het aanzoek

Door zijn hartaandoening was het aanzoek ook minder romantisch dan je zou verwachten. Kevin: "Eind januari lag ik in het ziekenhuis.  Na een uit de hand gelopen potje paintballen met collega’s stopte mijn hart ermee. Het was heel spannend. Toen heb ik haar gevraagd. Niet op mijn knieën en zonder ring, maar in een ziekenhuisbed, de avond voor de operatie."

More content below the advertising

Facebook

Na de operatie hadden Kevin en Noëlle nog niemand verteld over hun verloving en Noëlle begon zich af te vragen of hij van gedachten was veranderd. "Dus ik vroeg hem of hij spijt had en toch niet met mij wilde trouwen. Toen ik naar huis reed kreeg ik ineens allemaal berichtjes binnen. Het bleek dat hij zijn relatiestatus op Facebook snel had veranderd in 'Verloofd'. Dat was echter niet echt de manier waarop ik wilde dat mijn familie en vrienden erachter kwamen."

Het complete interview met Kevin en Noëlle is te lezen op de website van BNNVARA

First Dates Hotel is iedere zondag te zien om 20:55 uur op NPO 3.

More content below the advertising