Om een einde te maken aan irritante reclames heeft consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw in het leven geroepen. Gisteren werd de prijs weer uitgereikt. 

Met 45% procent van de stemmen is de winnaar van de Loden Leeuw... zorgverzekeraar ASR, met de rap-reclame waarin Sticks een meisje vertelt wat hij vindt. De prijs werd overhandigd aan een woordvoerster van de verzekeraar, die het jammer vond dat de boodschap van de reclame niet overkwam en beloofde dat we volgend jaar een nieuw geluid zullen horen. 

More content below the advertising

Radar heeft ook een Loden Leeuw voor de irritantste BN'er in een reclame en in die categorie won René Froger met maar liefst 70% van de stemmen! Hij won ook al eerder de Loden Radioleeuw voor het irritantste radiospotje. Het blijkt dat weinig kijkers, en luisteraars, gecharmeerd zijn van de manier waarop hij vraagt om een "multifocáále bril".

René Froger nam de prijs zelf in ontvangst en kon er wel om lachen, "Het is de enige prijs die nog ontbrak!". Froger had een groot deel van de reclame ook zelf bedacht. De zanger kwam met het melodietje, de uithaal bij multifocaal en de knipoog, dus eigenlijk alles wat de reclame irritant maakt. Voor de volgende reclame gaat hij het wel iets anders doen.