Niet iedere reclame is vervelend en voor de commercial die het publiek op een goede manier weet te raken, is er de Gouden Loeki. Deze prijs ging dit jaar naar Frekkel. 

Met het verhaal over het weggelopen hondje Frekkel had de Staatsloterij een herkenbare en emotionele reclame te pakken, die iedereen met een huisdier wist te raken. De boodschap was simpel; het is leuk om 30 miljoen te winnen, maar je harige huisgenoot is belangrijker. De reclame werd gisteren beloond met de Ster Gouden Loeki 2018. 

More content below the advertising

Andere genomineerden waren supermarkten Plus, Jumbo en Lidl, die alledrie de nadruk legden op het samenkomen tijdens het kerstdiner. Maar ze konden niet op tegen de schattige Frekkel, die in het echt Pistacio heet en uit Slovenië komt. Voor de reclame werd een 'lelijk' hondje gezocht en met zijn manke pootje, vacht vol klitten en lieve kop, viel hij al snel op. 

Pistacio woont nu tussen de andere honden op een hondenschool in Tsjechië en de kans bestaat dat we hem in de toekomst nog eens op tv langs zien komen.