Veronica Magazine's filmredacteur Klaas Kaptijn over zijn belevenissen in de bioscoop en Hollywood.

Vorige week was ik in Londen voor een grote presentatie van Amazon Prime Video, de streamingservice van het grootste internetwarenhuis van de wereld. Er was niet gekeken op een cent om hun nieuwste series onder de aandacht te brengen bij de dikke honderd journalisten die waren ingevlogen: er was een heuse galapremière georganiseerd voor de eerste aflevering van paradepaardje The Romanoffs, de nieuwe serie van de maker van Mad Men.

De dag daarvoor was gereserveerd voor presentaties, panels en interviews met de makers en de acteurs van nog veel meer series. De sterrenparade was bepaald niet misselijk: vers van hun triomf bij de Emmy’s was daar de halve cast van The Marvelous Mrs. Maisel, Bear Grylls was even terug uit de wildernis, Orlando Bloom en Cara Delevigne plugden de horrorserie Carnival Row, Michael Sheen, David Tennant en Jon Hamm waren er voor apocalyps-comedy Good Omens en zelfs Julia Roberts had de oversteek gemaakt om te praten over het raadselachtige Homecoming, haar eerste tv-serie.

Miljarden steekt Amazon in het maken van series en films vertelde een hoge pief die aan het woord kwam en met een line-up als deze geloof ik dat graag. Maar waarom kijken er in Nederland dan zo weinig mensen? Honderd miljoen mensen wereldwijd hebben toegang tot al het kijkvoer dat Amazon maakt; dat zijn er maar dertig miljoen minder dan koning Netflix. En toch kan ik de mensen die ik ken met Prime Video op één hand tellen en heeft iedereen Netflix. Aan het aanbod en de kwaliteit ligt het niet, dus hier ligt absoluut een kans.

More content below the advertising

Laat ik alvast mijn steentje bijdragen en zeggen dat je je aan een gratis proefmaand in elk geval geen buil kunt vallen.